Tuesday, July 17, 2018

Update Julai 2018

Salam

Banyak sebenarnya yang mahu dicoretkan. Terutamanya tentang corak politik Malaysia ketika ini. Sesiapa yang mengikuti saya di Facebook tentu sahaja 'semangat' saya di sana. Tapi disini, perasaan mahu menulis terlampau banyak sehinggakan saya rasa berat mahu mencoret tentang politik.
.
Alhamdulillah untuk sekian kalinya. Saya sudah pun menamatkan MBA cumanya cita-cita saya mahu bergraduasi terpaksa di pendam kerana yuran sebanyak RM12k yang tertunggak. Tak apa la, bukan rezeki. Mudah-mudahan rezeki untuk menyambung PhD pula dimudahkan. Bolehlah saya membayar hutang dan meneruskan impian untuk menjadi pensyarah. Kadang-kadang sedih, kadang-kadang nak ketawa juga mengenangkan pasal graduasi saya. Asalnya saya tidak memberitahu sesiapa yang saya menyambung pelajaran. Dalam fikiran saya mahu membuat kejutan. Nanti dihujung tahun, saya mahu memuat naik gambar konvokasi sahaja. Surprise!! Begitu bayangan saya. Tengok-tengok. Hahahaha. Konvo pun tidak. Kelakar. Sendiri yang mendapat kejutan. :'D
.
Hurm... Keluarga saya dalam keadaan baik. Anak-anak baru-baru ini menerima keputusan peperiksaan masing-masing. Zahra dan Wardah mencatatkan keputusan cemerlang. Semua A. Haris pula dapat nombor 20/23. Tergelak saya melihat keputusan peperiksaan saya. Tak apa lah sayang, cuba lagi ya. Saya tidak merasakan dia tidak menguasai atau tidak memahami apa yang diajar. Dia cuma tidak fokus dan mahu bermain. Jadinya, sesuka hati dia saja menjawab soalan. Tergelak juga saya tengok jawapan dia sedangkan apa yang ditanya itu semuanya saya sedia maklum dia tahu. Rauhah pula tidak dinilai. Yelah, dia baru 3 tahun dan dimasukkan ke tadika 4 tahun. Tidak ada ujian untuk mereka tapi cikgu-cikgu sangat positif dengan potensi Rauhah. Kata mereka Rauhah anak yang cerdik. Ya, saya akui. Saya dapat melihat betapa geliganya dia. Mungkin kerana terpengaruh dengan kakak-kakak dan abang atau mungkin kerana terlalu awal di hantar ke alam persekolahan. Apa-apa pun, saya bersyukur dengan apa yang Allah kurniakan.

p/s: Maaf, malas dah. Di lain lebaran. Insyaallah.



Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...