Sunday, February 4, 2018

Februari 2018

Salam

Alhamdulillah, kita sudah menjengah 2018. Malas saya mahu mengulas tentang azam tahun baru dan sebagainya sebab azam saya seperti tahun-tahun yang sudah...mahu turunkan berat badan. Jadi...tidak perlulah diceritakan dengan lebih lanjut azam yang di 'renew' setiap tahun itu.

Februari.

Saya sudah menerima tarikh akhir untuk menghantar dissertation. Kusut kepala dengar. Saya masih lagi perlu menulis 3 bab sebelum dapat menghantar dissertation tersebut untuk diperiksa isinya, bahasa dan format sebelum di cetak dengan kulit keras (hardbound). Kadang timbul juga rasa menyesal kerana membuat tajuk yang agak sulit, kenapalah tidak menulis dissertation ringan seperti kawan-kawan yang lain. Sungguh mereka lebih bijak membuat pertimbangan. Kami hanya ada 4 bulan sahaja untuk menyiapkan dissertation ini, sebetulnya tajuk dan isi kandungannya perlulah selari dengan peruntukan waktu. Tapi biarlah, jangan dikenang perkara lalu yang tidak boleh diubah. Sekarang ini saya perlu kuatkan semangat dan berusaha 2x ganda berbanding orang lain.

Sekali lagi ujian yang tidak disangka terjadi dalam kehidupan kami datang. Bagaimana boleh kami diuji dengan perkara yang tidak pernah terlintas di kepala sebanyak 2x? Saya rasa sangat penat tapi untuk mengabaikan sepenuhnya, saya tak mampu. Sayang dan kasihan masih membelenggu disegenap ruang hati. Malah kali ini lebih meruntun. Allah. Allah. Allah. Tempat saya mengadu dan memohon pertolongan...tanpa rahmat dan kasih sayangNya...mugkin saya sudah berputus asa. Mudah-mudahan semuanya dipermudahkan...saya perlu ia dipermudahkan. Ianya membutuhkan masa, memerlukan tenaga dan mencekik rasa. Permudahkanlah ya Allah, saya mahu menamatkan Master saya. 

2018 mengulang kembali keperitan 2016. Dulu kami menghadapi ujian yang sama tapi terpaksa juga meneruskan majlis perkahwinan adik-adik. Tahun ini diuji perkara yang sama lagi dan terpaksa juga meneruskan perkahwinan adik lagi. Kegembiraan yang patutnya kami raikan tetapi semuanya kelam...ditelan kesedihan dan kerinduan. Allah. Allah. Allah. Tempat saya mengadu dan memohon pertolongan.

Semoga semuanya dalam rahmat Allah.



Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...