Friday, April 6, 2012

Hampir Terkejut!

Salam

Ini entry yang sepatutnya saya siarkan 27 Mac yang lalu. Tapi kerana kesibukan, semuanya jadi tertunda. Terima kasih buat kawan rapat saya, Wan Mazaitul Hidayu kerana menghadiahkan coklat yang sangat comel ini. Tema warna pink dan purple, betul-betul kena dengan hati saya. Saya sedikit pun tidak menyangka akan menerima hadiah daripada sesiapa, lebih-lebih lagi tidak ada sebarang mesej ke handphone yang saya terima. Tidak seperti tahun-tahun yang lepas, berpusu-pusu mesej masuk. Sekarang ini hanya lambakan notification daripada facebook sahaja. Apa-apa pun saya tetap bersyukur atas ingatan dan kasih sayang semua. Terima kasih!

Kejutan yang hampir menjadi, datang dari keluarga saya. Asalnya mereka mahu membuat kejutan tapi kerana kedegilan dan keengganan saya untuk pergi ke rumah mama, terpaksalah mereka membocorkan rahsia. Bukan apa, saya ralat memikirkan kesibukan dan tanggungjawab saya sebagai student. Semunya bagai tidak cukup tangan dan tidak cukup masa. Jadi saya membuat keputusan untuk tidak pergi ke rumah mama tanpa sebarang urusan memandangkan setiap hari pun saya berjumpa dengan mama ketika menghantar Zahra ke sana. Melihat keengganan saya, mama menelefon dan memberitahu hasrat mereka. Alhamdulillah, walaupun sudah menginjak 25 tahun, perasaan saya masih dilayan. Oh, betapa saya rindukan untuk menjadi kebudak-budakan. Mahu menjadi manja seketika, sekadar merasai perasaan dilayan walaupun mengada-ngada :p (ngada-ngada kan?)




Terima kasih semua atas doa yang dikirmkan, atas ingatan dan kasih sayang yang dihulurkan. Semoga Allah membalas kesemuanya dengan kesihatan yang berpanjangan dan nikmat syurga yang selamanya. Ameen.


Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...