Friday, April 6, 2012

GM

Salam

Setelah beberapa lama saya menyimpan hajat untuk ke GM (setelah diberitahu seorang rakan), akhirnya saya sampai juga ke sana. Saya sebenarnya mahu mencari idea untuk pernigaan online yang saya jalankan. Alhamdulillah walaupun pulang dengan tangan kosong (kerana beberapa sebab yang tertentu), sekurang-kurangnya saya semakin jelas konsep dan kualiti produk yang saya mahu tawarkan.

Di sana saya banyak memerhati barangan yang dijual, ada diantaranya tersangat familiar dan ada juga yang membangkitkan perasaan saya untuk membelinya dan dijadikan barang jualan. Saya menahan perasaan, bersabar dan memikirkan strategi terbaik untuk perniagaan saya. Di sana juga saya ubah persepsi saya, saya memasang cita-cita yang lebih tinggi. Bukan kuantiti saya cari, tapi kualiti.




Lift nak ke Car Park

Biarpun banyak kedai yang menawarkan barangan dengan harga yang murah, tapi kualitinya kurang memuaskan hati. Saya akan berusaha lagi, mencari barangan yang saya rasakan lebih sesuai untuk dijadikan jualan, apabila pelanggan membelinya, pelanggan puas hati sebab produk itu tahan lama.

Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga di dalam golongan yang memperjuangkan agamaNya. Yang sentiasa mencari keredhaanNya. Ameen

p/s: Bukan semua kedai tawarkan barang yang murah dan tak berkualiti. Ada beberapa kedai yang menjual barang yang cantik dan berkualiti tapi harganya tidaklah semurah yang diharapkan (tapi masih dalam kategori murah).

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...