Friday, June 3, 2011

Impian :)

Salam.

Saya sedang menunggu dua event yang saya amat bermakna dalam hidup saya. Event yang akan berlaku dalam jangka masa yang pendek ialah ulang tahu perkahwinan yang pertama saya dan event jangka masa panjang ialah kelahiran anak pertama kami.

Terus terang saya katakan, keterujaan menyambut dua event besar ini benar-benar membuat saya tersenyum sepanjang hari. Semalam saya membuka beg pakaian bayi yang sudah saya kemaskan. Sengaja mahu melihat semula baju-baju yang telah saya beli. Saya pasang-pasangkannya dengan stokin dan topi yang comel. Siapa dalam dunia ini yang tidak tersenyum melihat pakaian comel seperti itu. Beberapa minggu yang lalu, ketika saya dan suami menjamu selera di sebuah restoran, saya ralit melihat keletah seorang anak kecil yang berusia sekitar 5/6 bulan sedang di agah ayahnya. Air mata saya hampir menitis, perasaan mahu memiliki cahaya mata sendiri bagai meronta-ronta. Suami pun begitu juga, dia turut tersenyum dan ralit, dan seketika kemudian dia bersuara "Tak sabar rasanya nak jadi Abi".



Namun ada kegusaran yang bertamu di hati saya. Minggu ini rasa sakit mula menyengat. Terlalu awal untuk kontraksi palsu dan anggapan ini telah pun dinafikan oleh doktor. Saya rasa sakit berjalan,bagai ditarik-tarik. Malahan ketika tidur terasa payah benar saya mahu beralih kedudukan. Sakit itu menyerang di bahagian peha dan saya memang tidak tahu bagaimana cara untuk menghilangkan sakit tersebut. Apa yanng boleh saya lakukan hanyalah dengan berjalan perlahan-lahan. Moga-moga semuanya dalam keadaan baik, saya mahu anak yang bakal dilahirkan ini lahir dalam keadaan sihat dan sempurna. Ameen. Seperti mana dia akan menyempurnakan kehidupan saya dan suami. :) InsyaAllah.

Doakan saya, suami dan kandungan!


Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga di dalam golongan yang memperjuangkan agamanya. Yang sentiasa mencari keredhaannya. Ameen.

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

1 comment:

  1. InsyaAllah...semoga yang baik2 aje berlaku....jgn risau sgt...kalo rasa ade ape2 x kena...terus gi jumpa doc...jgn tangguh2...

    ReplyDelete

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...