Friday, June 11, 2010

Syahadat Cinta

Salam

Cincin pertunangan yang terhias di jari manis saya kelihatannya masih berkemilaun seolah-olah baru semalam ianya disarungkan. Hari ini, ketika saya merenung ke luar jendela, menatap cahaya matahari yang mulai gah berdiri, saya sudah pun bergelar seorang isteri. Tarik nafas dalam, menghirup udara yang masih basah dengan embun. Pagi ini ternyata sungguh berbeza, malahan nadi yang berdenyut juga tidak sama. Lebih dipenuhi cinta dan harapan. Kenikmatan yang Allah janjikan dalam sebuah ikatan yang di panggil perkahwinan.

Merenung ke anak mata belahan jiwa saya, yang mengajarkan saya tentang cinta dan pengorbanan, tentang kasih dan kesabaran, rasa syahdu mula terasa. Ya Allah, jodohkan kami bukan hanya di dunia yang sementara tapi di syurgaMu selamanya. Sungguh, cinta ini bukan hanya manis jadi santapan malahan pengalaman sepahit hempedu turut saya rasakan. Tidak ada sesalan dalam mematangkan diri dengan kehidupan, malahan persiapan untuk melangkah ke alam yang baru ini banyak memberi pengajaran.

Alhamdulillah. Satu kehidupan baru sudah pun bermula, apa saja yang disajikan, moganya diimbangi dengan iman dan kesabaran. Saya mohon doa dari para sahabat, semoga saya tidak pernah dilupakan dalam tadahan tangan kalian ketika menghadap tuhan yang Esa. InsyaAllah, segala urusan dipermudahkan.

Buat suami yang tercinta, semoga rumah tangga yang kita bina ini kekal selamanya. Sesungguhnya rasa ini kurniaan Illahi, sempurna buat kita yang serba kekurangan walaupun terpaksa berdiri dalam perbezaan dan bersatu dalam keserdahanaan. InsyaAllah, biar segala harapan jadi kenyataan dan segala impian bisa disempurnakan. Terima kasih atas segala pengorbanan yang telah dilakukan, mahupun sebelum kita di ijab kabulkan ataupun yang bakal ditumpahkan.

Kau menyintaiku seperti bunga menyintai titah Tuhannya
Tak pernah lelah menebar mekar aroma bahagia
Tak pernah lelah meneduhkan gelisah nyala
Kau menyintaiku seperti matahari yang menyintai titah Tuhannya
Tak pernah lelah membahagi cerah cahaya
Tak pernah lelah menghangatkan jiwa.

Sajak dipetik dari cerita Ketika Cinta Bertasbih 2

Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga di dalam golongan yang memperjuangkan agamanya. Yang sentiasa mencari keredhaannya. Ameen.



Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

3 comments:

  1. selamat pengantin baru kak nabila.. doa saya, semoga b'bahagia. moga tabah dlm payah, segala urusan dipermudah. selangkah ke gerbang perkahwinan b'erti selangkah kita dekat dgn Allah. kak nabila, smoga mnjadi isteri yg mentaati, mama yg mithali. mama kn nanti? hehe..

    ReplyDelete
  2. Salam

    Terima Kasih atas doa Wawa...
    Semoga Wawa pun akan mendirikan rumah tangga dengan pilihan hati... :)

    Mama.....mungkin kot.. ;p

    ReplyDelete
  3. selamat pengantin baru...
    terasa bahgia melihat kmu bahgia...
    love u = take care.. =)

    ReplyDelete

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...