Saturday, March 27, 2010

Selamat Hari Lahir

Salam

Syukur ke hadrat Illahi kerana masih membenarkan saya bernafas untuk ke sekalian kalinya. Hari ini tanggag 27 Mac 2010 merupakan hari lahir saya yang ke 23 tahun. Alhamdulillah, harapnya sepanjang keidupan saya selama itu ada manfaatnya, dan harapnya juga jika panjang umur, tahun-tahun yang akan datang saya akan menjadi insan yang lebih baik. Semoga Allah memberikan petunjuk dalam setiap langkah saya di dalam perjalanan di sebuah kehidupan.

Seawal jam 12 pagi, saya sudah menerima ucapan daripada teman-teman. Terima kasih buat tunang saya, Bie, Atie, Ain, K.Ila, Sarina, Wawa,Dalila, Izat, Hanis, and Aniza (maaf kalau ada yang tertinggal). Subuhnya pula saya terima ucapan dari Nurul, Alizah, Muaz, Masyitah dan Izzati (sekali lagi maaf kalau ada juga yang tertinggal). Tidak di lupakan teman-teman yang mebuat ucapan di Facebook, sungguh saya tak terkira tapi saya menghargainya. Malam itu roomate saya membuat kejutan dengan membelikan saya sebiji kek yang comel untuk di kongsi bersama. Saya menghargai usaha kalian di saat kita semua dalam mood Imtihan. Terasa usaha itu memerlukan pengorbanan yang bukan sedikit, masa yang kalian peruntukkan untuk menaiki bas, membeli kek, mencari hadiah and etc sangat saya hargai. Lebih-lebih lagi di waktu sekarang ini, masa yang dapat digunakan untuk mengulangkaji pelajaran tentu saja telah dibazirkan untuk saya. Maaf dan terima kasih wahai teman.

Malam itu juga Mama dan Abah telah bertungkus lumus datang ke UIA untuk menghulurkan bekalan makan malam untuk saya. Kata Abah hatinya tidak berapa enak kerana mendengar suara saya yang suram melalui corong telefon. Mama berpesan agar saya tidak terlalu tertekan menghadapi peperiksaan, InsyaAllah, ada rezeki untuk mereka yang telah berusaha. Hati saya digayuti rasa sayu yang amat mengenangkan ingatan keluarga dan para sahabat, semoga Allah membalas kebaikkan kalian. Saya amat teharu dengan rasa gembira yang dikurniakan, lebih-lebih lagi di saat saya berada dalam kesedihan yang tidak pernah saya terfikir untuk merasainya. Allah saja yang mampu membalas kebaikkan itu setimpalnya.

Yang mensyukuri ni'mat-ni'mat Allah. Allah telah memilihnya dan menunjukinya kepada jalan yang lurus.

Surah An-Nahl, Ayat 121


Ain telah memberikan saya keychain yang sangat comel dan keychain itu telah pun saya gantungkan pada beg saya. Hadiah daripada tunang saya akan menyusul tiba, itu pun bila kami berkesempatan untuk bertemu buat seketika. Mungkin sekadar menghulurkan hadiah dan bertukar senyuman. Moga apa yang kami korbankan ini akan memberi kemanisan yang lebih bermakna setelah mendirikan rumah tangga. InsyaAllah. Harap kalian turut mendoakannya.

Alhamdulillah, saya panjatkan kesyukuran atas rasa kasih dan sayang yang dicurahkan buat saya. Mama pernah berkata, “Rasa sayang orang pada kita itu pun satu rahmat Allah buat kita”. Terima kasih Allah, atas rasa kasih dan sayang yang telah kau curahkan di setiap hati keluargaku, kekasihku, rakan-rakanku, sahabat tercinta dan para kenalan. Semoga rahmatmu ini tidak akan putus, dan yang lebih penting rasa kasihmu buatku, hambamu yang sering saja alpa dan melakukan dosa. Ya Allah, yang maha pengampun, yang maha pengasih lagi mengasihani, ampukanlah segala dosa-dosaku.

Kemudian sesudah itu Kami maafkan kesalahanmu, agar kamu bersyukur.

Surah Al-Baqarah, Ayat 52

Di lain lembaran, InsyaAllah. Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga di dalam golongan yang memperjuangkan agamanya. Yang sentiasa mencari keredhaannya. Ameen.


Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...