Tuesday, January 24, 2017

Freelance

Salam

Freelance. Begitulah kiranya status saya ketika ini. Kalau nak kata buat business online, orang pandang sebelah mata...yela pendapatan setiap bulan tidak tetap. Belum-belum apa-apa, orang dah terbayangkan kapal yang terumbang-ambing dipukul lautan. Bila kita kata suri rumah sepenuh masa, terus mereka tutup mata...tak pandang langsung. Maklumlah, bunyinya seperti orang pemalas yang tidak berguna, duduk di rumah goyang kaki sahaja. Biarpun graduate degree (hons), tetaplah suri rumah ini dipandang hina. Oh, apalah nasib. Hahaha. Gurau sahaja, I olls tak ambil hati pun dengan pandangan orang. Bukannya mata-mata itu memberi makan kepada kita. Kalau dia tak pandang kita tak rugi, kalau dia tengok kita terbeliak pun kita tidak untung. Huhuhu.

Sebenarnya tajuk freelance tu bersempena dengan secara rasminya I olls telah mendaftar di beberapa buah website untuk bekerja sebagai freelance. Yela, semua kawan-kawan bekerja depan laptop, kita pun nak berangan professional juga. Mengadap laptop, kemudian menaip keletung keletang (mengalahkan bunyi periuk belanga)...tahu-tahu sahaja hujang bulan dapat duit. Hahaha. Insyaallah! Baru hari ini sebenarnya daftar, jadi belum ada apa-apa kerja pun lagi, sebab tu lah saya ada masa keletung keletang update blog. Kalau dah banyak projek masuk nanti, mungkin blog ini akan sedikit terabai. Oh...

Itu sahaja untuk hari ini, tiupan angin dari sliding door sangat menyeramkan bunyinya...macam ada suara dengusan garau yang kasar. Malam-malam kalau nak bangun seorang pun takut jadinya (jangan jadikan ini alasan tak bangun tahajjud ya!). Oh Terengganu yang sedang sejuk...menyebabkan daku malas mahu mandi dan malas bangun pagi (dasar suri rumah! Heh).




Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...