Thursday, November 10, 2016

Masa Terluang

Salam

Saya tak pasti samada blogger ini masih relevant atau tidak pada zaman sekarang. Dulu semua orang menulis blog, siap ada yang jana pendapatan melalui blogging. Saya masih ingat beberapa rakan yang membuat business card dan menulis karier sebagai blogger. Tapi sekarang ini, Instagram dan Twitter (dan mungkin snapchat) lebih trending. Saya masih mahu bertahan dengan blogger, bukan kerana saya menjana pendapatan melaluinya. Tapi ianya satu-satu tempat yang saya boleh karang sepanjang mungkin. Oh, saya teringat pada blog pertama saya rabiatulnabilacj...kalaulah blog itu saya tak delete, tentu banyak sekali posting saya. Dulu saya tersangatlah rajin menulis. Setiap hari pun menulis, in fact saya memang ada masa khusus untuk menulis blog. Jauh sungguh bezanya dengan sekarang, masa kosong cepat-cepat saya mahu tidur atau menjahit...huhuhu.

Cakap pasal menjahit,saya nak minta sokongan kawan-kawan untuk LIKE atau FOLLOW FB dan Insta kraftangan saya. Saya sekarang semakin aktif menjahit, macam-macam saya buat. Makin semangat sebenarnya, saya sedang belajar menjahit baju kurung. Sebenarnya dah siap sehelai yang bersaiz anak patung dan sedang berazam untuk menjahit baju kurung Zahra, Wardah dan Rauhah. In fact, saya telah membeli kain secara sembunyi-sembunyi dari suami. Hahaha. Sungguh tak patut. Sebenarnya suami saya tidak pernah sekali pun melarang saya dari membeli sesuatu, tapi bila saya bagitahu jer saya nak beli barang....dia akan menyatakan pendapat bernasnya yang tidak wajib diikut. Tapi selaku isteri mithali, kalau suami bagi pendapat, rasa bersalah sangat tak ikut. Jadi saya ambil keputusan tak payah bagi tahu terus, tak dapatlah dia memberi pendapat. Bila barang dah sampi nanti, semua pendapatnya sudah pun menajdi bubur. Hahaha.

Dah beberapa bulan saya menetap di Terengganu dan kesimpulannya saya rasa bosan. Bukan salah Terengganu, tapi kerana saya yang masih belum biasa dengan kelegangan Terengganu. Saya sudah biasa membesar dengan kesibukan Kuala Lumpur. Tambah pula bosan bila disini saya tak kenal sesiapa, hanya suami, anak-anak dan keluarga mertua sahaja. Dan yang paling terkesan sekali, disini tak ada shopping mall untuk saya berjalan-jalan. Sudahnya, kalau mahu bersosial, saya dan anak-anak ke Mydin saja. Itu pun untuk beli barang keperluan. Kalau mahu window shopping, disini tak ada window untuk di shopping. Hehehe. Tapi tak apa, bak kata suami, mungkin ini semua akan mendidik saya menjadi insan yang lebih baik. Duduk di rumah, mengaji Quran...hahahaha. Kejam sungguh!

Anyway, tak ada apa sangat yang mahu dicoretkan sebenarnya tapi ada masa lapang dan anak-anak tak pula bersibuk dengan saya. Jadi saya menulis. Hehehe. So di akhir post ini, saya persembahkan kepada kalian karya Felt saya. Siapa berminat nak beli boleh whatsapp saya ya... 012-2118905












Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

2 comments:

  1. Cantik kraftangan felt awak 😊 Cuma singgah sebentar baca blog ni, terjumpa dari blog Dr Halina 😊 Saya pun lebih suka menulis di blog walaupun dah ada instagram sebab macam awak juga, lagi banyak boleh tulis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Terima kasih awk singgah blog saya. Seronok rasanya ada pembaca walaupun cuma singgah kejap...hahaha.

      Delete

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...