Friday, November 6, 2015

Harta Dunia dan Akhirat

Salam

Selain dari menjadi isteri yang suka tergelak dengan lawak suami, selain seorang business woman yang senantiasa busy, saya juga seorang ibu bengis yang penyayang. Huhuhu. Mungkin kerana mahu semuanya perfect atau kadang-kadang expectation yang tinggi, saya tidak dapat menyangkal yang kadang-kadang saya menjadi ibu garang kepada anak-anak kecil ni. Kesian juga mereka, kena live up to the expectation. So saya cuba slow down, dan sentiasa buka ruang untuk memperbaiki diri dengan membaca lebih banyak ilmu dan pengalaman orang ramai yang bermanfaat. Kalau nak ikutkan, sumber di FB juga sudah cukup banyak, salah satunya group Homeschooling Genius Syurga, macam-macam aktiviti yang ibu-ibu di sana kongsikan untuk mengembangkan minda anak-anak. Secara keseluruhannya saya suka.

Kemudian, seperti kebiasaannya Allah memakbulkan doa saya. Sewaktu saya bimbang perniagaan kraftangan tak akan maju, Allah memajukannya dan memberikan saya keuntungan sama seperti rakan-rakan lain yang bekerja dengan kelulusan Ijazah. Alhamdulillah. Dan sebulan dua ini, di saat saya berdoa mahu meluangkan lebih masa berkualiti dengan anak-anak, Allah berikan saya kelapangan masa dan keewangan untuk saya lakukan aktiviti bersama mereka. Malahan, ketika saya membawa mereka keluar bersama menyudahkan urusan kerja saya diluar pun mereka semakin mudah diurus. Jadinya ketika photoshoot tudung, anak-anak saya bawa sama. Hehehe. 

Jadi hari ini niatnya nak tepek gambar anak-anak di blog. :)















Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...