Tuesday, April 12, 2011

Express Update

Salam

Alhamdulillah, peperiksaan akhir semester sampai ke penghujungnya. Saya mengatur rancangan untuk mengemas rumah, agar tersedia seperti rumah orang yang sudah berkahwin memandangkan kelengkapan rumah semakin bertambah. :) Sedikit, sedikit lama-lama jadi bukit. Inilah kehidupan, berperingkat. Kami masih belum stabil tapi langkahnya sudah bermula. Saya menterjemahkan ini sebagai hikmahnya berkahwin muda. Pemikiran semakin dewasa, harus memikul tangunggjawab, menggalas bebanan yang mematangkan dan memulakan langkah ke arah menstabilkan kehidupan dengan lebih cepat. Semoga segalanya membawa kepada kebaikkan. InsyaAllah.

Selain mengemas rumah, saya juga merancang untuk keluar berjalan-jalan dengan suami. Serasa saya, semenjak saya mengandung kurang benar saya menemani suami ke mana-mana. Saya lebih rela melayan penat dengan berbaring-baring dan bermalas-malasan di atas katil. Kalau di ajak berjalan, bermacam-macam alasan saya akan beri. Termasuklah alasan yang paling remeh-malas menggosok baju. Azam saya untuk cuti semester ini ialah bersosial bersama suami. Yeah! :)

Alhamdulillah, sahabat saya semakin sembuh. Sudah boleh tersenyum dan memberi respond. Tidak lagi membisu tidah mengerti seperti dulu. Saya bersyukur benar, terima kasih Allah kerana mendengar doa kami semua. Semoga sahabat saya semakin sembuh dari hari ke hari, semakin petah berbicara dan semakin lincah bertenaga. Saya benar-benar mahukan dia sihat seperti sedia kala. Ya Allah, permudahkanlah semuanya.

Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga didalam golongan yang memperjuangakan agamanNya. Yang sentiasa mencari keredhaanNya. Ameen.

p/s: Terima kasih la pada mereka yang aktif meninggalkan jejak di shoutbox saya. Shiela, Jack, Peter, Silvia and etc. Suka benar kamu semua bila saya update ye. Terima kasih kerana meminati saya.. -_-'

p/s: Perut semakin bulat dan besar. Baby semakin pandai kick. Saya bahagia tapi yang merisaukan bila dia makin aktif time 2am. Petanda tidur saya akan terganggukah nanti bila dia dilahirkan? Oh tidak, Mama masih student sayang..

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...