Wednesday, August 28, 2013

Rayuan Titipan Doa

Salam.
Sekiranya perkiraan saya betul,bermakna sudah 5 bulan saya tidak mengemaskini blog. Seperti biasa terlalu banyak cerita yang saya mahu coretkan tapi kali ini bukan hanya kekangan masa yang mengganggu urusan. Perasaan mahu menulis itu saya pendam kerana kesedihan yang mendalam.
Sedih dengan nasib umat Islam di Syria dan Mesir..dan sedih dengan nasib yang menimpa seorang rakan baik.

1. Mesir dan Syria.

Sudah beberapa kali saya menitiskan air mata melihat mujahidin dan kanak-kanak yang terkorban di Syria dan Mesir. Sengsara mereka bagai tidak berkesudahan. Hati saya merusuh sehinggakan sekali pun saya tidak berani untuk memuat naik gambar raya saya sekeluarga.

Mesir,Syria..ujian ini ujian kita bersama. Allah mengujimu dan mengurniakan pendudukmu jihad dan syahid manakala kami diuji dengan kesenangan sedangkan kamu dalam kesusahan. Apakah kami akan berjaya melalui ujian ini? Atau kami akan terleka dengan nikmat sementara yang akan mengundang sengsara.

Teman-teman dan rakan taulan,mahu menuntu kalian turun berjihad saya malu kerana sedar dengan kesanggupan dan keupayaan diri. Apa yang mampu saya lakukan adalah menyeru kalian untuk menyelitkan Mesir dan Syria di dalam setiap tadahan doa.

2. Iriniah bt. Shamshay

Satu perkara lagi yang sering saja menjemput tangisan ialah apabila melihat sengsara seorang teman. Ditinggalkan seorang diri untuk melewati hari-hari yang memakan dagingnya,melumpuhkan tubuh badannya dan merosakkan sistemnya.

Pada usia 26 tahun,dia masih terbaring lesu..sendirian dan ditinggalkan. Dahulu saya menulis beberapa warkah rindu dengan harapan satu hari nanti dia akan membaca kesemuanya. Tapi semenjak musibah ini menimpa untuk kali kedua,saya tidak lagi punya kekuatan untuk menaruh harapan. Hilang,tenggelam dalam pandangan matanya yang kaku dan beku. Tidak menyajikan sebarang reaksi mahupun emosi.

Tahukah kau teman,menyebut namamu sahaja membuat hatiku menderita..apatah lagi apabila mata ini menyaksikan sekujur tubuhmu yang kaku dan beku. Tersangat kaku sehinggakan ada ketika aku tertanya-tanya..apakah kau menghela nafas dan menghembusnya kembali? Sungguh,hiduplah semula!!

Irine,Rab rindu. Sudah hampir 3 tahun Irine begini.

Please Allah,sembuhkanlah dia!

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

5 comments:

  1. Assalamualaikum...Thanks coz tulis pasal Iriniah..Saya try email u but failed, coz saya sgt2 perlukan bantuan u.Please email saya ana@rrmlawyers.com.my.

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. W'slm. Maaf,saya sendiri tak pasti sakit apa sebab doktor pun tak sahkan sakit apa tapi kalau ikut diagnosis terakhir..punca kematian ialah Brain Cancer.

      Delete
  3. Assalam awak pls email me. lizpuzi@gmail.com ...tq

    ReplyDelete

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...