Monday, January 16, 2012

Berkelah

Salam.

Hari Ahad yang lepas, rakan-rakan seperjuangan suami saya ketikan di Pakistan merancang aktiviti berkelah bersama keluarga. Saya menerima cadangan tersebut dengan hati yang berbunga-bunga. Saya memang dari dulu suka mandi manda di kawasan air terun. Memang kena sangat dengan idea mereka mahu berekreasi di Hutan Lipur Sungai Tua. :)

Kami membawa masakan Italy untuk perkelahan hari itu, Spaghetti Bolognese. Tapi resepinya tidak lagi begitu Italy, sudah diubah sedikit mengikut citarasa orang Melayu. Saya lebih suka begitu, lebih berselera dan lebih memberikan rasa. Itu saja yang saya bawa kerana mereka mahu buat barbecue.

Ini kali pertama membawa Zahra berkelah, ada rasa gusar sebenarnya membawa anak sekecil itu ke kawasan hutan. Tapi bila mendengarkan ada juga yang membawa anak kecil seusia Zahra, saya sedikit lega walaupun ketika mula-mula sampai di tapak perkelahan mulut saya terkumat kamit membaca Ayat Kursi. Hehe :p Alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar. Saya terhibur melihat Zahra yang begitu gembira bermain air. Semoga ukhuwah yang terbina hasil daipada aktiviti yang merapatkan silaturrahim sebegini bertahan lama. Ameen.

Penat main air, tidur ramai-ramai.



Muka ceria dapat celup kaki dalam air. Sorry sayang, mama belum berani bagi berenang. :p

Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga di dalam golongan yang memperjuangkan agamaNya. Yang sentiasa mencari keredhaanNya.

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...