Wednesday, November 16, 2011

Home Office

Salam

Alhamdulillah. Hari ini kami dimurahlan rezeki, akhirnya rumah saya mempunyai satu sudut lengkap untuk dijadikan home office. Tidaklah sebesar mana ruangan itu, tapi cukup baik dan selesa untuk menampung keperluan saya menguruskan perniagaan.

Lama sebenarnya saya mengidam ruang kecil ini tapi terpaksa ditangguh terlebih dahulu kerana ada keperluan lain yang lebih mendesak. Bukannya saya tidak boleh bekerja di ruang makan, cumanya pengcahayaan diruangan itu amatlah malap. Hanya ditemani dengan lampu kuning sahaja. Lagi pula, bila menggunakan meja makan untuk bekerja, rasa leceh bila harus mengemas setiap kali mahu makan walhal kita akan menyambung semula kerja selepas makan nanti. Faktor-faktor sebeginilah yang membuatkan saya dan suami mengumpul duit dan membeli sedikit demi sedikit keperluan home office tersebut.

Alhamdulillah, serasa saya keperluan home office ini semuanya sudah cukup, ditambah pula kami diberi cordless phone oleh TM Point kerana menggunakan Streamyx. Memang benar-benar terasa mempunyai office. Oh ya, saya sebenarnya berdebar menanti hari esok. Hari esok adalah penentu samada saya ditipu ataupun tidak. Saya mahu bercerita tentang kejadian hari ini tapi suami melarangnya dan meminta saya menunggu hari esok. Baik, saya akan bersabar dan akan memberi pengkhabaran semula esok hari. Doakan saya semua.

Semoga Allah menempatkan saya dan keluarga didalam golongan yang memperjuangkan agamaNya. Yang sentiasa mencari keredhaanNya.

Semoga setiap amalan diterima, setiap langkah dibawah redhaNya. Ameen.

No comments:

Post a Comment

Feel free to leave words. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...